Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit bespreekbaar maakt. Wanneer we op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen we het samen proberen op te lossen.
Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht bespreken met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht of probleem. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Het klachtenregelement vindt u op de hoofdpagina van de website van het gezondheidscentrum De Bilt. https://www.ghcdebilt.nl/klachten/
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Dit betreft een onafhankelijke commissie bestaande uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris welke ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt hierover kunt u nalezen op www.skge.nl.